Magazine Commissie

De Magazine Commissie van Symposion richt zich op het maken en beheren van het tijdschrift Eudaimonia. Eudaimonia is een tijdschrift dat is samengesteld door de filosofiestudenten van de Universiteit Leiden. Dit tijdschrift heeft als doel de studenten aan te moedigen om hun creatieve en filosofische talenten te ontwikkelen. De commissie is elk jaar verantwoordelijk voor het samenstellen van het tijdschrift, de selectie van het materiaal waaruit het is samengesteld, en het uitbrengen en het printen van het tijdschrift. Het tijdschrift wil de studenten voortdurend blijven promoten en tegelijkertijd relevante onderwerpen presenteren die van belang zijn voor zowel de universiteit als de samenleving in het algemeen. Omdat we altijd bezig zijn met het verbeteren van dit project, zijn we altijd op zoek naar mensen die ons hiermee willen helpen.

De commissie van Eudaimonia bestaat uit een voorzitter die de leiding heeft over het tijdschrift, een secretaris die zorgt voor coördinatie en communicatie, een penningmeester die de geldzaken beheert, een team van redacteurs en designers en een social media persoon die onze volgers op de hoogte houdt via onze social media accounts. Lid worden van de commissie is mogelijk voor alle leden van Symposion die enthousiast zijn om deel te nemen aan dit project.

Het werk van de andere commissies, samen met dat van ons, stelt Symposion in staat een grotere impact te hebben op de lokale gemeenschap en een relevante vereniging te worden voor filosofie studenten, maar ook voor de universiteit en Leiden als geheel. Eudaimonia is één van de concrete producten van Symposion die tot stand komt door het werk van de commissie die hier de leiding over heeft en dus het project mogelijk maakt. Een ander belangrijke groep die dit project mogelijk maakt bestaat uit onze medestudenten die het materiaal leveren voor elke nieuwe uitgave dat wij met plezier ontvangen en bewerken om de uitgave samen te stellen. De inhoud van het tijdschrift varieert van korte filosofische stukken die op een academische manier geschreven zijn, tot creatiever materiaal zoals gedichten, schilderijen en andere vormen van kunst. Het doel is om academische stukken met creatieve inhoud te combineren zodat het tijdschrift zowel uitdagend als vermakelijk kan zijn voor onze lezers. Daarnaast kan het publiceren in het tijdschrift een goede ervaring zijn voor studenten die een idee willen krijgen van hoe het is om een tekst te publiceren. Onze redacteurs geven graag feedback aan de schrijvers om hen te helpen hun schrijfkunst te verbeteren. Als auteur of artiest kan het tijdschrift dus een geweldige plek zijn om je werk te promoten of om gewoon de ervaring van het publiceren op te doen.

Elke nieuwe publicatie gaat samen met een feest dat wordt georganiseerd door de commissie zelf. Tijdens dit feest worden de uitgave en het bijbehorende thema bekendgemaakt aan het publiek; hierbij heeft de commissie dus ook de mogelijkheid kennis te maken met haar publiek. Dit is dan ook een perfecte kans voor de lezers om de leden van de commissie te ontmoeten, vragen te stellen over de uitgave of over het tijdschrift in het algemeen, of om deel te nemen aan ons project. De commissie wilt ook graag een Q&A en een korte workshop organiseren als deel van dit feest. Alle symposion leden zijn uitgenodigd om de publicatie met ons te komen vieren. Via het tijdschrift en zijn bijkomende evenementen hopen wij een inkijkje te bieden in de ervaring van een filosofiestudent aan de Universiteit Leiden. Daarnaast streven wij er naar iets te maken dat ook betekenis heeft buiten de Universiteit en relevant is voor onze samenleving in het algemeen.